31.8.16

Exploring Mount Putuo


Ik ben net terug van mijn tripje naar Putuo Shan samen met mijn ouders en vrienden van hen. Het was heel gezellig en interessant, want ik ben meer te weten gekomen over het boeddhisme. Vandaag een fotoverslagje van mijn reisje.

I just came back from my trip to Mount Putuo with my parents and friends of them. It was a lot of fun and very interesting, because I learnt a lot more about Buddhism. Today, I’ll be sharing a photo diary of my trip.




De Putuo Berg is een eilandje met één van de vier heilige bergen in het Chinees boeddhisme. Op het eiland zijn heel veel tempels en een drieëndertig meter hoog beeld van Guanyin, de godin van genade en troost. Mijn ouders zijn boeddhistisch en wilden er graag naartoe.

Mount Putuo is one of the four important mountains in the Chinese buddhism. The island itself has a lot of temples and a thirty-three meter statue of Guanyin, the goddess of mercy. My parents are Buddhistic and wanted to visit the island. 



Ik ben zelf niet boeddhistisch, maar het was zeker een interessant tripje. Ik heb in die twee dagen bijna 20 km gelopen en dat waren dan vooral traptreden (zoveel trappen). Het was heel bijzonder om te zien dat zoveel mensen naar één plek komen (eerst moet je heel ver lopen) om te bidden voor een gigantisch beeld en dan weer weg gaan. Daarnaast hebben we zo’n 20 tempels bezocht. Putuo Shan is niet een plek waar ik zelf snel naartoe zou gaan, maar het was echt super mooi en zeker een aanrader als je echt cultuur wilt snuiven!

I’m not buddhistic, but it was definitely a very interesting trip. In those two days I walked almost 20 km and most of that distance come from walking the stairs (so many stairs). It was really special to see so many people come to one place (where you first have to walk miles and miles to get there) and pray in front of a humongous statue and leave again. We also visited around 20 temples. Mount Putuo is not a place I would go to if I could pick a travel destination, but it was really pretty and I highly recommend visiting it if you want to sniff up some culture. 



D A N I Q U E


 Instagram    Pinterest    Soundcloud    Facebook  Spotify        Twitter       

No comments:

Post a Comment